Youth speakers meet-up with US embassy – دعوة متحدثوا تيداكس بغداد للشباب في السفارة الامريكية

image

     Last Thursday, the speakers of TEDxYouth@Baghdad 2013 had the pleasure of meeting officials from the US embassy in Baghdad. The speakers were invited to have a meeting with the office of Cultural Affairs. It was a great chance for everyone to share thoughts over good pizza and soft drinks. The speakers talked about their experiences in TEDxYouth@Baghdad, their feelings and reactions during the preparations of the conference and what they want to do next. Mohammed Nayyef representative of the speakers’ team of TEDxYouth@Baghdad explained the process of selecting the speakers and how to help them present their ideas in the best way possible.

Everyone shared their hopes and dreams for Iraq and discussed the difficulties the youth faces in Iraq, but everyone also agreed that the future will be better as long as motivated youth take the initiative to lead the change for a better tomorrow; the US embassy assured their continuous support to have an active role for Iraqi youth to build their country. Furthermore the US embassy expressed their continuous support and willingness to collaborate with TEDxBaghdad.

The time passed very fast with more exciting stories and great conversations, and in closure the speakers and the US embassy officials insisted on the role of the new generation as the key to a better Iraq.

Mohammed Nayyef

image_1

 

في صباح يوم الخميس التقى متحدثوا تيداكس بغداد للشباب 2013 موظفي السفارة الامريكية في بغداد. حيث قامت السفارة الامريكية بدعوة المتحدثين بتنسيق من تيداكس بغداد للشباب في لقاء جمعهم مع موظفي مكتب العلاقات الثقافية في السفارة. وقد كانت فرصة جيدة لتبادل الافكار والاراء في حوار مشوق مع تناول الغداء سوية. وقد قام المتحدثون بمشاركة موظفي السفارة تجربتهم مع تيداكس بغداد والتحدث عن مشاعرهم وعن التحضيرات التي سبقت المؤتمر. وقد رافق المتحدثون محمد نايف ممثلا عن فريق المتحدثين في تيداكس بغداد للشباب حيث تحدث محمد عن كيفية اختيار المتحدثين وتدريبهم لعرض افكارهم بافضل صورة من على منصة تيداكس بغداد للشباب.

وقد عبر الجميع عن احلامهم وطموحاتهم التي يودون رؤيتها في العراق,وعرض الشباب المشاكل والصعاب التي يواجهوها في هذه المرحلة التي يمر بها البلد ولكن أكد الجميع على ايمانهم في رؤية مستقبل مشرق في العراق وان يكونوا جزء من هذا المستقبل وعبروا عن ايمانهم بدور الشباب في نهضة البلد وبناءه طالما هناك الوعي لدى الشباب بواجبهم في صناعة غد مشرق لهم.

وأكد مسؤولوا السفارة عن دعمهم المتواصل للشباب لاخذ دورهم الفعال في مجتمعهم وعن استعدادهم لدعم ومساعدة تيداكس بغداد. مر الوقت سريعا ولم تنتهي الاحاديث الممتعة وفي الختام اكد المتحدثون وموظفي السفارة على كون الشباب هم مفتاح لمستقبل مشرق.

محمد نايف